Ugrás a fő tartalomra

2013/1/13 - Újjáteremtés

Isten ígérete szerint azonban Új Eget és Új Földet várunk, ahol igazságosság fog uralkodni.(2.Péter 3:13 - EFO)
A múlthéten eldöntöttem, hogy új gitárt szeretnék magamnak. Félre ne érts, van már gitárom, egy szép vajsárga Telecaster, de hiányzik róla ez-az: tremolókar, még egy plusz hangszedő, érted mire gondolok. Ki is néztem magamnak, hogy milyet vennék, és találtam is egy eladót, egész jó áron. Ezt a gitárt már 16 éve építették valahol Taiwanban, de a gazdája rendszeresen karbantartotta, mondhatni tökéletes állapotban volt a kora ellenére is. A leírás szerint legalábbis. Új húrok, szépen beállított nyak, öröm rajta játszani. És minden megvan benne, amit szeretnék.
Még nem tudtam, hogy mikor mehetek érte, de már nagyon vártam, mert biztos voltam benne, hogy szerelem lesz első látásra. Ez a gitár csak engem várt, hogy végre birtokba vegyem, és örömömet leljem benne.


Az elmúlt negyedévben végig a teremtésről tanultunk, és már valószínűleg a könyöködön jön ki a téma. Egy viszont biztos. A java még csak most jön!
A Biblia azt írja, hogy Isten nem szűnt meg teremteni, amikor megpihent szombaton, akkor nagyon régen. Azt írja, hogy Te, én, sőt, minden, ami körülöttünk van, az ő folyamatos teremtő és fenntartó munkájának eredménye.

De nem csak ez! Olvastad már a Jelenések könyve 21. fejezetét? Isten egy nagyszerű ígéretet adott nekünk. Azt ígérte, hogy mindent megújít:
Újra láttam: Új Ég és Új Föld tűnt elő, mert a régi ég és a régi Föld már eltűnt, és tenger sem volt többé. Láttam, hogy a Szent Város, az Új Jeruzsálem leszállt a Mennyből, istentől. Olyan volt, mint egy menyasszony, akit a férje számára öltöztettek és ékesítettek fel. Majd erős hangot hallottam a Mennyből, amely ezt kiáltotta: »Isten otthona most már az emberek között van, s ő ezentúl együtt lakozik velük. Népévé lesznek, ő pedig Istenükké lesz. Minden könnyet letöröl szemükről, s nem lesz többé halál, sem gyász, sem sírás, sem fájdalom, mert a régi dolgok elmúltak."

Ekkor az, aki a trónon ült, megszólalt: »Lásd, én mindent megújítok!« Majd így szólt hozzám: »Írd le, mert ezek a beszédek megbízhatók és igazak!« (...)
Templomot nem láttam a városban, mert annak temploma maga a Mindenható Úr Isten és a Bárány. A városnak nincs szüksége sem a Nap, sem a Hold fényére, mert Isten dicsősége ragyogja be, a világosság forrása pedig maga a Bárány.
Ebben a világosságban élnek a világ nemzetei. A Föld királyai ebbe a városba hozzák be gazdagságukat és kincseiket. Nappal a város kapuit soha nem zárják be, éjszaka pedig egyáltalán nem is lesz ott. Oda viszik a nemzetek gazdagságukat és kincseiket, de semmit sem lehet oda bevinni, ami tisztátalan. Akik szégyellni való, utálatos, vagy hamis dolgokat tesznek, nem mehetnek be, csak azok, akiknek nevét felírták az Élet Könyvébe, amely a Bárányé. 
(Jelenések 21:1-5; 22-27)
Gondolkozz el rajta, hogy téged miért vonz az az Új Föld, amit Isten ígért nekünk! Vonz egyáltalán? Kell, hogy vonzzon?
Keress további leírásokat erről az Új Földről a Bibliádban, és írd össze magadnak, hogy melyek azok a pontok, amiket már nagyon vársz! Részemről ez az oroszlán a báránnyal legelészik dolog felér egy vasárnapi matinéval, már csak ezért a látványért is érdemes lesz beköltözni Isten új teremtésébe.


A múlthéten eldöntöttem, hogy egy új Földet szeretnék magamnak. Félre ne érts, van már egy Földem, egy szép, jelentéktelen kékeszöld bolygó, de hiányzik róla ez-az: béke, nyugalom, örök élet, érted mire gondolok. Ki is néztem magamnak, hogy milyet szeretnék, és találtam is egyet, amit hamarosan elfoglalhatok, egész jó áron. Ezt a Földet már sok éve készíti Isten, és tudom, hogy nekem is van helyem ott. A leírás szerint legalábbis. Arany utcák, nincs félelem, nincs halál, nincs sötétség... Öröm ott élni. És minden megvan benne, amit szeretnék.
Még nem tudom mikor mehetek érte, de már nagyon várom, mert biztos vagyok benne, hogy szerelem lesz első látásra. Ez az Új Föld csak engem vár, hogy végre birtokba vegyem, és örömömet leljem benne.

Költözünk?

A Sci-Fi vezető

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2014/4/1 - Jakab, az Úr testvére

  „ Jakab, Isten és az Úr Jézus Krisztus szolgája, üdvözletét küldi Izráel szétszóratásban élő tizenkét törzsének. ”  (Jak. 1:1 EFO) Mostantól három hónapon keresztül Jakab levelével fogunk foglalkozni, úgyhogy kezdjük talán azzal, hogy ki is lehet ez a Jakab? Nyilván a születési anyakönyvi kivonatát nem tudjuk megnézni, sajnos a naplója vagy önéletrajza szintén nem maradt fenn, vagyis csak a Biblia szövegére, és az ókeresztény hagyományokra tudunk támaszkodni.

2015/3/12 - Pál missziója és üzenete

Mielőtt belekezdenénk Pál „missziói stratégiájának” tanulmányozásába, érdemes megemlítsük, hogy ha Pál nincs, emberileg nézve nincs keresztyénség. Ő volt a nagybetűs MISSZIONÁRIUS. Pálnak egyetlen dolog kötötte le minden idejét és figyelmét, ez pedig a misszió volt. Igen, jól értetted. Mindent hátrahagyott, minden mást feleslegesnek ítélt, és teljes erővel arra a küldetésre koncentrált, amit a Damaszkusz felé vezető úton kapott ( ApCsel 9:1-31 ). Ez egy jól felépített stratégiát eredményezett, aminek nézzük most meg néhány pontját!

2015/1/6 - Nem minden az, aminek látszik

Veszélyes útelágazások – te mennyire vagy megtéveszthető? „Nem minden az, aminek látszik.” Gyakran eszembe jut ez a közmondás, amikor kedvelt elfoglaltságomra, a filmnézésre gondolok. A média világában ugyanis hatványozottan igaz ez az örökigazság: nem minden az, aminek látszik. Körül vagyunk véve az internet világában átverésekkel, hoax-okkal (tudod, ezek azok a körlevelek, amik valamilyen ál-veszélyre figyelmeztetnek), de a való világba kilépve is egyre gyanúsabbak az utcán minket leszólító alakok, a szuper üzlettel kecsegtető hirdetések. És sajnos el kell ismerni: mi is átverhetőek vagyunk, hisz nekünk is van gyenge pontunk. Itt van például ez a rövid videó. Kétlem, hogy észrevennéd az összes változtatást, amit a felvétel közben művelnek a háttérben!