Ugrás a fő tartalomra

2013/3/8 - Tisztánlátás: az ébredés biztosítéka

„Látod, Örökkévaló, mennyire szeretem utasításaidat, eleveníts meg hűséges szereteteddel! Kezdettől fogva minden szavad megbízható és állandó, minden ítéleted igazságos és örökre érvényes.” (Zsolt 119:159-160)
Gondolkoztál már azon, hogy vajon te jól hiszel-e? Foglalkoztál már azzal, hogy vajon jó helyen vagy-e? Hogy amit teszel, az jó, vagy mindig ugyanazokat a hibákat követed el újra, és újra? Ha eszedbe jutottak ezek valaha, akkor ez a tanulmány neked szól.
Sok embertől hallottam olyan mondatokat, hogy mivel ezt, meg azt csinálom, ez azt jelenti, hogy valami nincs rendben velem. Előfordult, hogy elmondtam valakinek, hogy milyen zenét hallgatok, ő rám meredt, és értetlenül kérdezte tőlem, hogy én még nem tértem meg, és mégis megkeresztelkedtem. Vagy elmondtam, hogy iszok tejet, és nem értették, hogy Istenhívő emberként hogy tehetek ilyet. Ilyenkor mindig egy kérdéssor kavargott a fejemben. Igaza lehet, és velem van baj, vagy nem csináltam rosszat, de akkor ő miért gondolja így? Veled előfordult ilyen?
Szerinted mi az igazi megtérés jele? Kell egyáltalán látszódjon kívülről? Vajon Isten mit vár el az Őt követő híveitől?
 
Apropó Isten akarata. Mostanában sokat gondolkodtam valamin. Beszélgettem egy barátommal, és mondott egy mondatot. Nagy kérdések vannak az életében, és nem tudott dönteni, mi lenne a jó döntés. Egyszer csak azt mondta: “Nem tudom, hogy Isten vajon mit szeretne, mit akarhat...” Feltetted már magadnak ezt a kérdést? Mit akarhat Isten, mit tegyek? Egy nagy döntés. Lehet hogy akár az egész életemre kihat, mégsem kapok egyértelmű jelet. Szerinted Isten mit akarhat tőled? Mi a célja veled?
 
Érdekes, hogy erre a kérdésre egy nagyon egyértelmű választ kapunk a Bibliából: „Ő ugyanis azt akarja, hogy mindenki üdvösségre jusson és megismerje az igazságot.” (1Tim. 2:4) Eszerint az ige szerint Istennek egy egyszerű akarata van. Nem kell kitalálnunk, hiszen le van írva. Nem kell vitatkozzunk, hiszen egyértelmű. Isten azt akarja, hogy mindenki megismerje, és a mennybe jusson. A többi dolgodban is segít, és figyel, sőt, meg is van a terve arra is, de azokban már tőled függ, hogy mit teszel. Isten azt akarja, hogy üdvözülj.
 
Jó jó, de akkor miért vannak parancsolatok, meg minden a Bibliában? Akkor mi értelme az egésznek, ha ez ilyen egyszerű? - Gondolhatod. Igen, ez ilyen egyszerű, de Isten szeretné megadni neked a legjobbat. Nem véletlenül íratott le annyi mindent. Isten egy nagyon bölcs, jó barát. Tudja, hogy hogyan tud neked segíteni, és hogy tud megvédeni.
 
Gondold végig, melyik volt az az ige, ami a legtöbbet jelentette neked, akár megváltoztatta az életedet? Volt ilyen ige? Gondolkoztál már rajta, hogy a Parancsolatok is lehetnek ilyenek? Elvégre Isten azért adta azokat, hogy segítsen az embereknek. Ezzel próbálta megvédeni őket.
 
Volt már olyan beszélgetésed, ahol a partnered mindig úgy fogalmazott, hogy “nem szabad”? Vagy esetleg te voltál már ilyen, amikor az osztályban megkérdezték, hogy miért nem mész iskolába szombaton? Mi a különbség a között, hogy valaki azért nem tesz valamit, mert parancsba adták, vagy azért, mert tudja hogy az jó neki is? Van különbség egyáltalán a kettő között?
 
Sokszor úgy gondoljuk, hogy a szabályok megfosztanak minket valami izgalmastól, vagy valami érdekestől, és csak arra vannak, hogy minket korlátozzanak. Hallottad már azt, hogy a szabályok egy kerítést vonnak körénk? A kerítés megakadályoz abban, hogy kimenjünk, bóklásszunk, és szabadon, mindentől függetlenül mászkáljunk a világban, de ugyanakkor van egy másik, ennél is sokkal nagyobb funkciója. Megakadályozza, hogy kintről olyan dolog jöjjön be, ami árt nekünk. Azt hiszem, kicsit mást jelentenek így a Bibliában lévő parancsok. Isten azt akarja, hogy ne essen bajunk, nem pedig azt, hogy korlátok közt éljünk. Ha saját meggyőződésből, örömmel teszed amit teszel, és nem teszed, amit nem, azért mert úgy akarod, és látod hogy úgy jó, akkor Isten mosolyog azon, és örül, hogy biztonságban tudhat.
 
A Biblia azt ígéri, hogy ajándékot kap, aki Istent követi. Sokszor úgy látjuk, hogy mi nem kaptunk ajándékokat. Emiatt elszomorodunk, és elbizonytalanodunk, hogy jó-e az amit teszünk, vagy hogy egyáltalán Isten létezik, és ha igen, akkor figyel ránk? Te is estél ilyen csapdákba? Fel tudsz idézni egyet? Miért érezted így? Gondold végig a történetet! Isten tényleg nem adott semmit?
 
Nem rég eszembe jutott egy gyerekkori imám. Egy időben, lehettem úgy 6 éves, azért imádkoztam, hogy legyek erős mint a medve, és bölcs, mint a bagoly. Talán egy-két hónapig minden este ezért imádkoztam, de nem éreztem semmilyen változást, tehát abbahagytam. Gondoltam, Isten nem válaszol. Nem sejtettem, hogy évekkel később legyengülök, és beteg leszek. Meggyógyultam, de az orvosok azt mondták, hogy nem leszek soha olyan erős mint régen. Amikor kijöttem a kórházból eldöntöttem, hogy nem adok az orvosoknak igazat, és eddzek. Azóta megerősödtem, annyira, hogy az akkori önmagamat már fél kézzel bírnám emelgetni, és rengeteg dolgot tanultam belőle Istenről. Isten megjutalmaz, és ajándékokat ad, csak nem mindig úgy, ahogy kértük, és nem mindig akkor amikor kérjük. Isten csodákat művel velünk, akkor is, ha nem vesszük észre. Mindenki csodákkal teli életet él, még ha nem is látja. A csodák nem mindig járnak furcsa természeti jelenséggel, vagy fantasztikus eredményekkel. Sokszor csak apróságok, amiket talán észre sem veszünk, de Isten pontosan tudja, hogy szükségünk van rá.
 
Keresd meg te is, hogy Isten milyen csodákat tett ma veled, és adj hálát érte! :)
 
Dávid

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2014/4/1 - Jakab, az Úr testvére

  „ Jakab, Isten és az Úr Jézus Krisztus szolgája, üdvözletét küldi Izráel szétszóratásban élő tizenkét törzsének. ”  (Jak. 1:1 EFO) Mostantól három hónapon keresztül Jakab levelével fogunk foglalkozni, úgyhogy kezdjük talán azzal, hogy ki is lehet ez a Jakab? Nyilván a születési anyakönyvi kivonatát nem tudjuk megnézni, sajnos a naplója vagy önéletrajza szintén nem maradt fenn, vagyis csak a Biblia szövegére, és az ókeresztény hagyományokra tudunk támaszkodni.

2015/3/12 - Pál missziója és üzenete

Mielőtt belekezdenénk Pál „missziói stratégiájának” tanulmányozásába, érdemes megemlítsük, hogy ha Pál nincs, emberileg nézve nincs keresztyénség. Ő volt a nagybetűs MISSZIONÁRIUS. Pálnak egyetlen dolog kötötte le minden idejét és figyelmét, ez pedig a misszió volt. Igen, jól értetted. Mindent hátrahagyott, minden mást feleslegesnek ítélt, és teljes erővel arra a küldetésre koncentrált, amit a Damaszkusz felé vezető úton kapott ( ApCsel 9:1-31 ). Ez egy jól felépített stratégiát eredményezett, aminek nézzük most meg néhány pontját!

2015/1/9 - Igaz szavak

Öleld át az igazságot! Sokszor érzem azt a szüleimmel vagy a barátaimmal szemben, hogy én mindent jobban tudok. Lehetséges, hogy valóban nálam van az igazság és vannak is érveim, amik alá tudják támasztani ezt, mégis a Biblia Salamonon keresztül arra szólít fel, hogy hallgassuk meg a másikat, figyeljünk oda arra, amit mond. Ősi bölcsesség, minden vallás és kultúra egyik fő pontja ez. Hiszen akkor vagyunk bölcsek, ha meghallgatjuk a másikat és megfontoljuk a mondandóját, minthogy inkább a saját mellünket verve kiabáljuk az igazságot. Ami persze lehet, hogy nem is az igazság, inkább csak egy hamis nézőpont. Vajon tudhatjuk-e a való igazságot minden esetben? Egyáltalán van-e olyan eset, amikor a teljes igazság birtokában vagyunk?