Ugrás a fő tartalomra

2014/2/6 – Krisztus halála és a törvény

„Hasonlóan van ez veletek is, testvéreim. Ti is meghaltatok a Törvény számára Krisztussal együtt, amikor ő testileg meghalt. Így most már máshoz kapcsolódhattok — ahhoz, aki azért támadt fel a halálból, hogy ezentúl már Istennek teremjünk jó gyümölcsöket.” (Róma 7:4)
Ismét belevágunk egy kemény dióba. Most egy olyan témáról fogunk közösen gondolkozni, ami a törvénnyel foglalkozik. Mi az a törvény? Egyáltalán jó dolog a törvény? Volt már, hogy foglalkoznotok kellett a törvénnyel, akár világi, akár bibliai okból? Én előfordult, hogy gondolkoztam rajta, vagy megpróbáltam letisztázni magamban a dolgokat, és be kell vallanom néha elég nehéz ügy, az hogy mi számít törvényszegésnek, és mi nem.
Egy éve gépészeten tanultam, és amikor második félév végén megláttam, hogy nincs elég kreditem, hogy bent maradjak az egyetemen, nagyon elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy mindennek ára van. Annak, hogy én nem fejezhettem be a tanulmányaimat, nagy ára volt. Mivel nem kaptam belőle diplomát, az állam visszakérte a támogatást, a tandíjat, amit addig nem kellett kifizetnem. Ez elég magas összeg. Elkeseredtem, és igyekeztem keresni valami kiskaput, hogy ne kelljen fizetnem, vagy legalább csak egy részét engedjék el, de nem volt rá lehetőség. Amikor már semmi más nem maradt, imádkoztam. (Rossz sorrend!) Alig álltam fel, hazaért anyu, és elkezdtünk beszélgetni. Kiderült, hogy a munkahelyén egy nagyobb összeget kap, valamilyen kártérítéses ügy miatt. Ez a pénz bőven elég volt, hogy kifizessük az egyetemet.

Tudom hogy először kellett volna imádkozni, de sajnos nem az volt az első gondolat, mégis Isten meghallgatta. Valami ilyen a törvény is. Megszegted már? Nem kell hangosan kimondani, de gondolkodj egy percig rajta, hogy a Tízparancsolat melyik részét nem tartottad be legutóbb! Én végiggondoltam, és tízből jó párat megszegtem az utóbbi pár hónapban. Mit ne mondjak, szégyellem is magam miattuk.

Mit lehet tenni? „Bűnös vagyok, nem tehetek róla!” Hallottad már ezt, vagy valami hasonló mondatot? Mennyire van igaza szerinted? Tehetek róla ha bűnt követek el? Tehetek ellene? Egyáltalán mi az a bűn? Mielőtt továbbolvasod gondold át ezt a kérdést! Te mit tartasz bűnnek?

Hallottam valakitől egy nagyon érdekes gondolatot a bűnről. Azt mondta ez a valaki, hogy a bűn nem az, amikor megszeged a parancsolatokat. Az már csak tünet. Az igazi bűn az, hogy valahol megszakadt a kapcsolat Isten és közted. „Na várjunk egy percet! Akkor a törvények nem is olyan fontosak?” – gondolhatod most magadban. Dehogy nem. A törvény fontos, de kicsit máshogy kell használni, mint azt mi gondoljuk. A törvény valójában egy mérce. Onnan látjuk, hogy épp milyen a kapcsolatunk Istennel. Ha gyengék vagyunk, elbukunk, akkor valami nem stimmel, és tenni kell ellene. Meg kell javítani a kapcsolatot. Na de ezt hogy csináljam? Hogy javítasz meg egy olyan kapcsolatot, ahol nem tudsz a másik szemébe nézni? Valaki olyannal, akivel közvetlen nem tudsz beszélgetni?
Na itt a fantasztikus rész a történetben. Már meg lett javítva. Már kifizették a tandíjat, nem kell aggódnod miatta. Isten és ember között valahol elromlott a telefonhálózat. Nem úgy működött mint kellett volna. Ezért Jézus megjavította. Meghalt azért, hogy újból tudj beszélgetni Istennel. De mit akarok ezzel mondani? Azt, hogy az a lényeg, hogy jóban legyek Istennel? Tulajdon képen igen. Javítsd meg a kapcsolatodat Istennel! Lépj egyet Jézus felé, hogy jobban értsd amit mond! Ne azért tartsd be a parancsolatokat, mert nem szabad, azért tedd, mert az, akivel már beszélgethetsz, mert van lehetőséged rá, hogy jóban legyetek, Ő kér erre! Azért tartsd be, mert egy barátod ezt kérte!

Hívd fel, és mondd el neki, hogy innen még jobban igyekszel követni Őt! :)

Dádi

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2014/4/1 - Jakab, az Úr testvére

  „ Jakab, Isten és az Úr Jézus Krisztus szolgája, üdvözletét küldi Izráel szétszóratásban élő tizenkét törzsének. ”  (Jak. 1:1 EFO) Mostantól három hónapon keresztül Jakab levelével fogunk foglalkozni, úgyhogy kezdjük talán azzal, hogy ki is lehet ez a Jakab? Nyilván a születési anyakönyvi kivonatát nem tudjuk megnézni, sajnos a naplója vagy önéletrajza szintén nem maradt fenn, vagyis csak a Biblia szövegére, és az ókeresztény hagyományokra tudunk támaszkodni.

2015/3/12 - Pál missziója és üzenete

Mielőtt belekezdenénk Pál „missziói stratégiájának” tanulmányozásába, érdemes megemlítsük, hogy ha Pál nincs, emberileg nézve nincs keresztyénség. Ő volt a nagybetűs MISSZIONÁRIUS. Pálnak egyetlen dolog kötötte le minden idejét és figyelmét, ez pedig a misszió volt. Igen, jól értetted. Mindent hátrahagyott, minden mást feleslegesnek ítélt, és teljes erővel arra a küldetésre koncentrált, amit a Damaszkusz felé vezető úton kapott ( ApCsel 9:1-31 ). Ez egy jól felépített stratégiát eredményezett, aminek nézzük most meg néhány pontját!

2015/1/6 - Nem minden az, aminek látszik

Veszélyes útelágazások – te mennyire vagy megtéveszthető? „Nem minden az, aminek látszik.” Gyakran eszembe jut ez a közmondás, amikor kedvelt elfoglaltságomra, a filmnézésre gondolok. A média világában ugyanis hatványozottan igaz ez az örökigazság: nem minden az, aminek látszik. Körül vagyunk véve az internet világában átverésekkel, hoax-okkal (tudod, ezek azok a körlevelek, amik valamilyen ál-veszélyre figyelmeztetnek), de a való világba kilépve is egyre gyanúsabbak az utcán minket leszólító alakok, a szuper üzlettel kecsegtető hirdetések. És sajnos el kell ismerni: mi is átverhetőek vagyunk, hisz nekünk is van gyenge pontunk. Itt van például ez a rövid videó. Kétlem, hogy észrevennéd az összes változtatást, amit a felvétel közben művelnek a háttérben!