Ugrás a fő tartalomra

1013/3/11 - Reformáció: új gondolatok

Az életünkben minden kicsiben kezdődik – a kicsi és a nagy is –, és ha tápláljuk, akkor lesz naggyá.  Ez mindenre érvényes: a negatív és a pozitív fogalmakra egyaránt. A mi felelősségünk az, hogy eldöntsük, melyiknek engedünk teret a gondolatainkban, melyiket tűrjük meg az életünkben. Vajon helyes gondolatokat, és szokásokat gyakorlunk a mindennapjainkban? Vagy reformációra szorulunk ezen a téren? Akkor történik reformáció, ha a Szentlélek összhangba hozza gondolatainkat Krisztuséival. Ezt követni fogják a tetteink is. Gondolatainkat az alakítja, amivel foglalkozunk, amire az időnket fordítjuk. Nem maradhat az ember ugyanaz, ha Jézusra figyel. Ha az Ő gondolataival foglalkozunk, akkor csak egy vágy vezérel, az hogy akaratát cselekedjük.
„Isten békessége, amely minden képzeletet felülmúl, megőrzi majd szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. Végül, testvéreim, azokon a dolgokon gondolkodjatok, amelyek igazak, dicséretre méltók, igazságosak, tisztességesek, szépek, tiszteletre méltók, kiválók és dicséretesek.” (Filippi 4: 7-8. EFO)
Hogyan lehet egy ilyen állapotot elérni? Egyszerű ténymegállapítás, hogy nem tudunk, elmélyülni lelki témákban, ha erőszakkal, erkölcstelenséggel, anyagi szemlélettel töltjük meg a gondolatainkat. Elménk kapui az érzékeink. Figyeld meg saját magadon, hogy mikor vagy leginkább nyitott arra, hogy Istennel töltsd az idődet! Az ember lelkiállapota akkor egészséges, ha fizikai, lelki, szellemi szinten egyaránt egyensúlyban van.

Pál apostol erre buzdít az I. Korinthus 10:31-ben: „Tehát akár esztek, akár isztok, vagy bármit tesztek, mindent Isten dicsőségére tegyetek!”
Ez mit is jelent pontosan? Hogyan tudunk olyan hétköznapi dolgokat is Isten dicsőségére tenni, mint az evés és az ivás? Az egész lényege abban áll, hogy meg kell változtassuk a gondolkodásunkat. A kereszténységünket nem csak egy alkalmi, ünnepi dolognak tekintsük, hanem a mindennapjaink szerves részének.
Sátán a testünkön keresztül akarja uralni a gondolatainkat, Jézus pedig a gondolatainkon keresztül akarja uralni a testünket. Vagyis Sátán kihasználja a testi vágyainkat, a bűnös hajlamainkat, amelyeken keresztül uralni akarja a gondolatainkat. Hogy időt szakítsunk ezekre, hogy vágyjunk ezekre, és dédelgessük magunkban ezeket a szokásokat. Jézus viszont a megtért ember tiszta gondolatain keresztül akar uralkodni.  A döntés megint csak a mi kezünkben van.
Jézus hív, hogy legyünk mások, mint a világ! Ebben az önző, egoista világban törődjünk másokkal. Jézus hív, hogy az élvezetek mámorát hajszoló világban magas normákhoz, az Ő normáihoz szabjuk szórakozásainkat. Jézus hív, hogy a káros szenvedélyekkel teli világban egészséges életmódot folytassunk. Jézus hív, hogy az erkölcstelen, parázna világban maradjunk erényes, erkölcsileg tiszta keresztények.   
„Mert az én gondolataim, nem a ti gondolataitok. Útjaitok sem az én útjaim! — mondja az Örökkévaló. — Amennyivel az ég magasabb a földnél, annyival magasabbak útjaim útjaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál.” (Ésaiás 55: 8-9. EFO)
Az egész Menny várja, hogy Isten népe az Ő jellemét mutassa be a világnak.
Kinek az oldalán állunk? Kié a szívünk? Kinél időznek gondolataink? Kiről szeretünk beszélgetni? Ellen White ezt írja: „Minden lélek kiváltsága, hogy élő csatornaként továbbítsa Isten kegyelmének kincseit, Krisztus kimeríthetetlen gazdagságát.”
Kriszti

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2025/1/1 – Isten őszinte szeretete (január 4)

1. Isten őszinte szeretete (Január 4.) Ebben a tanulmányban Isten jelleméről fogunk gondolkodni. Arról, hogyan tudja kiegyensúlyozottan bemutatni a szeretetteljességet és igazságosságot egy személyben anélkül, hogy ellentmondásokba ütközne. És mit jelent az, hogy számunkra is hasonló életet szán, amelyben mindenkit egyenlőként kezelünk, és igazságosan bánunk velük, akár ösztönösen jön, hogy ilyen módon mutassunk szeretetet az irányukba, akár tudatos erőfeszítés kell hozzá. Olvassátok el Egyszerű Fordítású Bibliából Hóseás próféta könyvének 1. fejezetét! (A világosabb megfogalmazás és a magyarázó jegyzetek segítenek jobban átlátni.) Ismertétek ezt a történetet? Mit mond ez számotokra Isten jelleméről? Beleillik az istenképetekbe, hogy Ő néha ilyen furcsa dolgokat is kérhet a követőitől? Miért? Beszélgessetek ezekről! Isten hűsége és szeretete dacára saját választott népe újból és újból fellázadt ellene. A Szentírás ezért mutatja be többször is úgy az Urat, mint aki egy rossz házasságban...

2025/1/10 - A hatalom gyakorlásának szabályai (március 8.)

  10. A hatalom gyakorlásának szabályai (Március 8.) A hatalom Gyerek voltam még, amikor egy idős lelkész megtanított nekem egy szójátékot: "Azt mondják a hatalmasok, hogy akinek hat alma sok, annak hatalma sok, de akinek hatalma nincs, annak hat alma sincs." A közmondás azt az ironikus gondolatot hordozza, hogy a hatalom és az anyagi javak közötti összefüggés sokszor igazságtalanul alakul. A hatalommal bírók könnyebben jutnak hozzá a javakhoz, míg a hatalom nélküliek számára az alapvető dolgok is elérhetetlenek lehetnek. Szerinted mit jelent a hatalom? Neked milyen hatalmad van? Kik azok, akik rajtad gyakorolnak hatalmat és hogy viseled? Van olyan személy, akit felruháztál hatalommal?   Közjogi értelemben, a hatalom megszerzésének két útja van. Demokratikus környezetben a választók felhatalmaznak valakit közvetlenül, vagy megbízott küldöttjeik által. Ebben az esetben a polgárok legalább egyszerű többsége átadja valakinek, vagy egy csoportnak a hatalom gyakorlásának jogát, am...

2025/1/2 – Szövetség és szeretet (január 11)

 2. Szövetség és szeretet (Január 11.) Keresztény körökben gyakran emlegetjük a görög agapé szót, amely a feltétlen, önfeláldozó és önzetlen szeretetet jelöli. Ezért ezt a szót gyakran egyedül Isten szeretetével azonosítjuk. Az igazság azonban az, hogy emberek is képesek így szeretni. Sőt, Isten is képes máshogyan szeretni, hiszen a szeretet saját természeténél fogva egy többdimenziós dolog. Így amíg az alábbi jól ismert versben az eredeti szöveg az agapét használja (“Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hisz benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” János 3:16), addig például János 16. fejezetének 27. versében a fileó kifejezés áll az eredetiben („Mert maga az Atya szeret titeket, mivelhogy ti szerettetek engem”.) Egy újabb görög szó, amit ugyanúgy a szeretetre használunk, de annak valahogy egy másik rétegét fogja meg. A fileo a baráti szeretetet jelöli, ezért úgy is lefordíthatnánk, hogy ‘kedvel’. Tehát az utóbbi bibliaverset val...