Ugrás a fő tartalomra

2017/2/6 - Szenvedni Krisztusban

„Hiszen éppen erre hívott el benneteket! Gondoljátok meg, hogy Krisztus is szenvedett értünk! Ezzel példát adott nekünk, hogy ebben is kövessük.” (1Péter 2:21 – EFO)
„Az utolsó időkben élünk”. Minden testvértől, és testvérnőtől legalább hetente egyszer halljuk ezt a mondatot valamilyen formában, és mindig vele jön egy csomó másik gondolat. Üldözni fognak, háborúk lesznek, rossz lesz, közel a vég. Lehet hogy egyedül vagyok vele, de nekem nagyon keserűvé válik ilyenkor a szám íze, pedig sajnos ez így igaz. A Biblia rengeteg helyen elmondja, hogy mire számíthatunk az utolsó időkben, és a jelek arra utalnak, hogy közel járunk.
Mielőtt ebbe belemélyedünk, tisztázzunk valamit. Nem kell az utolsó időkre gondolni, hogy a szenvedést megértsük. Már az első keresztények is szenvedtek, és azt hiszem mindenkinek volt már ilyenben tapasztalata. Pár percig gondolkozzatok, hogy mikor volt olyan, amikor kiálltatok a hitetekért, és ezért bármilyen szinten bántottak, vagy akár csak rosszul éreztétek magatokat miatta!

Megvan? Akkor nézzük tovább!

Nem mindegy hogy miért szenvedünk. Nem mindegy hogy én okozom az ellenszenvet, vagy Krisztusban szenvedünk.
Egy férfi egy templom ajtajában állt, és hangosan hirdette, hogy aki ebbe a templomba bemegy, az a Fenevaddal köt szövetséget. Amikor a pap ezt meghallotta, kilépett az ajtón, és odament ehhez a férfihez, és mivel ismerték egymást, udvariasan megkérte hogy távozzon. Kérte hogy legyen kedves ezeket a tanokat máshol terjeszteni. Erre „hősünk” hangosan felkiáltott „Látják! Én megmondtam… Üldöznek!”
Nem mindegy hogy miért szenvedünk. Hogy ezt magunk generáljuk, vagy tényleg Krisztusi a szenvedés. Mi a különbség a kettő között? Mi a különbség a között, hogy Krisztusért szenvedek, vagy magam miatt?

Két féle döntést hozhatunk az életünk minden pillanatában. Az egyik az amit Isten tervezett, amire Ő is rábólint (hívjuk ezt az egyszerűség kedvéért „jó” döntésnek), a másik amit nem Isten tervezett számunkra (ez legyen a „rossz”). Mi a különbség a jó és a rossz döntések között? Ha jó döntést hozok, akkor szenvedek, ha rosszat, akkor nem? Ha viszont a rossz döntésem miatt is előfordulhat hogy szenvedek, akkor nem éri meg inkább csak a lelkiismeretem miatt inkább a jó mellett voksolni? Péter azt mondja:
„Lehet, hogy jót tesztek, és igazságosan éltek, mégis szenvednetek kell. Ha Istennek ez az akarata, ez még mindig sokkal jobb, mintha valami rosszat tesztek, és amiatt szenvedtek.” (1Péter 3:17 – EFO)
Oké, eddig tiszta a dolog. Előfordul, hogy valami kellemetlenség ér, mert Isten mellett döntöttem. Ez miért jó nekem, és mi a következő lépés? Nem lehet itt vége a dolognak.

Jézus a boldogmondásokban azt mondja, hogy „boldogok akik háborúságot szenvednek az igazságért” (Máté 5:10a). Miért? Ennek mégis mi értelme? Azért nem lehetek boldog mert zaklatnak, vagy bántanak. Amikor gyerek voltam, sokszor megvertek, és meg kell hogy mondjam, nagyon nem vagyok boldog miatta. Mégis Jézus azt mondja hogy boldogok akiket háborgatnak miatta. Miért? Nézzük a jutalmat: „mert övék a mennyek országa” (Máté 5:10b). Isten megígéri, hogy akik a földön nem kapnak jutalmat azért, mert kiálltak mellette, azok majd a mennyben megkapják azt. Miután bántották itt a földön őket, a mennyben hősök lesznek. Bár ez még messzi jutalomnak tűnik, de azért csábító.

Eddig megnéztük, hogy miért szenvedhetünk, hogy eddig hogyan bántottak, hogy mi a jutalom, most nézzünk bele a hogyan szenvedjünk részbe!

Krisztusban szenvedni. Mit jelent ez? Hogy tudok én Krisztusban szenvedni? Nem tudok belebújni a bőrébe. Valóban nem. Nem is erről szól. Sőt, nem is arról, hogy feszítsenek keresztre, ostorozzanak, vagy bármi hasonló. Sokszor amikor bántanak az csak verbális, de már az is fáj. Amit ma meg kell tanulnunk Jézustól, ahogy viselte a kínokat. 
„Bántalmazták és megsebesítették, de alázattal viselte. Szó nélkül tűrte, s nem tiltakozott, mint a bárány, ha levágni viszik, mint juh, mikor némán tűri, hogy megnyírják.” (Ézsaiás 53:7 – EFO)
Nem azt mondom, hogy ne állj ki magadért. Nem azt mondom, hogy tűrd az igazságtalanságot, de azt mondom, hogy ne vágj vissza. Borzasztó nehéz, jól tudom, de Jézustól meg kell tanuljuk, hogy nem visszaütni, megbocsátani kell. A mi feladatunk hogy Istent bemutassuk az embereknek, nem az, hogy szembeszálljunk a nekünk ártókkal. Amíg vissza akarsz vágni, addig a saját fájdalmaidat nézed, és nem lépsz túl rajtuk, de neked Jézusra kell nézned! Ma kelj fel, viseld el ha bántanak, mint Jézus tette! Mutasd be hogy milyen Istened van, ne pedig azt, hogy mennyire ki tudsz állni magadért!

Figyeld Istent, ne a fájdalmad, hogy másoknak is Őt tudd bemutatni!

Dávid

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2025/1/1 – Isten őszinte szeretete (január 4)

1. Isten őszinte szeretete (Január 4.) Ebben a tanulmányban Isten jelleméről fogunk gondolkodni. Arról, hogyan tudja kiegyensúlyozottan bemutatni a szeretetteljességet és igazságosságot egy személyben anélkül, hogy ellentmondásokba ütközne. És mit jelent az, hogy számunkra is hasonló életet szán, amelyben mindenkit egyenlőként kezelünk, és igazságosan bánunk velük, akár ösztönösen jön, hogy ilyen módon mutassunk szeretetet az irányukba, akár tudatos erőfeszítés kell hozzá. Olvassátok el Egyszerű Fordítású Bibliából Hóseás próféta könyvének 1. fejezetét! (A világosabb megfogalmazás és a magyarázó jegyzetek segítenek jobban átlátni.) Ismertétek ezt a történetet? Mit mond ez számotokra Isten jelleméről? Beleillik az istenképetekbe, hogy Ő néha ilyen furcsa dolgokat is kérhet a követőitől? Miért? Beszélgessetek ezekről! Isten hűsége és szeretete dacára saját választott népe újból és újból fellázadt ellene. A Szentírás ezért mutatja be többször is úgy az Urat, mint aki egy rossz házasságban...

2025/1/10 - A hatalom gyakorlásának szabályai (március 8.)

  10. A hatalom gyakorlásának szabályai (Március 8.) A hatalom Gyerek voltam még, amikor egy idős lelkész megtanított nekem egy szójátékot: "Azt mondják a hatalmasok, hogy akinek hat alma sok, annak hatalma sok, de akinek hatalma nincs, annak hat alma sincs." A közmondás azt az ironikus gondolatot hordozza, hogy a hatalom és az anyagi javak közötti összefüggés sokszor igazságtalanul alakul. A hatalommal bírók könnyebben jutnak hozzá a javakhoz, míg a hatalom nélküliek számára az alapvető dolgok is elérhetetlenek lehetnek. Szerinted mit jelent a hatalom? Neked milyen hatalmad van? Kik azok, akik rajtad gyakorolnak hatalmat és hogy viseled? Van olyan személy, akit felruháztál hatalommal?   Közjogi értelemben, a hatalom megszerzésének két útja van. Demokratikus környezetben a választók felhatalmaznak valakit közvetlenül, vagy megbízott küldöttjeik által. Ebben az esetben a polgárok legalább egyszerű többsége átadja valakinek, vagy egy csoportnak a hatalom gyakorlásának jogát, am...

2025/1/2 – Szövetség és szeretet (január 11)

 2. Szövetség és szeretet (Január 11.) Keresztény körökben gyakran emlegetjük a görög agapé szót, amely a feltétlen, önfeláldozó és önzetlen szeretetet jelöli. Ezért ezt a szót gyakran egyedül Isten szeretetével azonosítjuk. Az igazság azonban az, hogy emberek is képesek így szeretni. Sőt, Isten is képes máshogyan szeretni, hiszen a szeretet saját természeténél fogva egy többdimenziós dolog. Így amíg az alábbi jól ismert versben az eredeti szöveg az agapét használja (“Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hisz benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” János 3:16), addig például János 16. fejezetének 27. versében a fileó kifejezés áll az eredetiben („Mert maga az Atya szeret titeket, mivelhogy ti szerettetek engem”.) Egy újabb görög szó, amit ugyanúgy a szeretetre használunk, de annak valahogy egy másik rétegét fogja meg. A fileo a baráti szeretetet jelöli, ezért úgy is lefordíthatnánk, hogy ‘kedvel’. Tehát az utóbbi bibliaverset val...